Bilde av mann som sitter foran pc-skjerm og ser inn i kamera

Ledig stilling som saksbehandler (vikariat)

PKH søker saksbehandler/konsulent til et vikariat for saksbehandling av offentlige tjenestepensjonsytelser hvor arbeidsoppgavene omfatter alt fra ajourhold av medlemsregister, saksbehandling, utbetaling av offentlig tjenestepensjon samt service til medlemmer og kunder. Vikariatet varer frem til 31.12.2021. Rapportering skjer direkte til pensjonsdirektør.

 

Sentrale ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Ajourhold, saksbehandling og utbetaling av pensjon (utviklingsmuligheter innen offentlig tjenestepensjon og saksbehandling)
  • Administrere, tilrettelegge og svare ut medlems- og arbeidsgiverrelaterte henvendelser (webportaler, e-post, telefoner o.l.)
  • Bistå i anledning pensjonsveiledninger til medlemmer og avholdelse av seminarer og informasjonsmøter
  • Motta opplæring og faglige oppdateringer for å gi medlemmene den beste servicen 

 

Ønsket kompetanse/erfaring:

  • Høyere utdanning, gjerne innen fagområdene juss, matematikk, samfunnsøkonomi, økonomi, markedsføring el. (relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning)
  • Det er en fordel med relevant arbeidserfaring innen saksbehandling fra forsikring eller pensjonskasser
  • Du har erfaring med bruk av datasystemer og Microsoft Office 365 – Word – Excel osv.
  • God forretningsforståelse med hensyn til betydning av kvalitet i data for å sikre fullstendighet og nøyaktighet gjennom hele verdikjeden for offentlig tjenestepensjon
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på norsk av et produkt som er særdeles komplekst

Det er en fordel, men ikke et krav om du har:

  • God kunnskap om offentlig tjenestepensjon, NAV ytelser og pensjonsforsikring generelt
  • Erfaring fra saksbehandling innen offentlig tjenestepensjon

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og nøyaktig med evne til å samarbeide med motiverte kolleger, skape resultater og arbeidsglede
  • Gode analytiske ferdigheter 
  • Høy grad av selvstendighet og evne til å prioritere riktig. Løsningsorientert.
  • Evne til å jobbe effektivt – få ting gjort!
  • Du er komfortabel med å jobbe med tall, har god tall forståelse og evner å omsette regelverk over i pensjonsberegninger
  • Du liker å jobbe i et miljø som vil litt mer

Du skal kunne vise evne til å sette deg inn i kompliserte faglige problemstillinger innen offentlig tjenestepensjon og videreformidle dem til et publikum med ulikt kompetansenivå knyttet til pensjon. Det forventes derfor at du har gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig.

 

Vi tilbyr:

Stillingsbrøk: 100 %

Stillingen inngår i pensjonsteamet med rapportering til pensjonsdirektør.

  • PKH tilbyr utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i en pensjonskasse i vekst.
  • Vi har et kompetent arbeidsmiljø sammen med flere dyktige eksterne samarbeidspartnere.
  • Konkurransedyktig lønn samt gode pensjons- og forsikringsordninger.


Søknad med CV, vitnemål og attester med to referanser sendes til PKH på e-post:

brit.helen.nygard@pkh.no

Kontaktperson for stillingen er Pål Jevne. Kan treffes på telefon: 959 04 562.

Tiltredelse etter avtale. 

Søknadsfrist 26. juni.

Denne siden ble publisert/sist oppdatert 12.06.2020