PKH måler kundetilfredshet
I vårt arbeid med å yte best mulig service til våre medlemmer vil vi i første halvdel av desember gjennomføre en undersøkelse for å måle kundetilfredshet. Det gir oss viktige tilbakemeldinger om vårt servicearbeid og kundeopplevelsen våre medlemmer har i møte med pensjonskassen.
Undersøkelsen vil inkludere pensjonister og yrkesaktive medlemmer på helseforetakene som har pensjonsordning i PKH. Tidsrommet for gjennomføring av undersøkelsen er fra 30. november til 18. desember.
Pensjonskassen har engasjert firmaet Opinion AS for å gjennomføre selve undersøkelsen. De aller fleste deltakerne får tilsendt en e-post med en lenke til undersøkelsen, mens inntil 400 deltakere vil bli ringt opp. Du kan lese mer om Opinion AS ved å klikke på linken som du finner nederst på siden.
Det er frivillig å delta i undersøkelsen vår, og dette vil det også bli informert om innledningsvis i både telefonsamtale og e-posthenvendelse. For de av dere som velger å delta trekkes det ut 10 vinnere av gavekort på 1000 kroner hver som kan benyttes i en rekke butikker.
Resultatet av undersøkelsen vil være klart i første halvdel av januar 2021 og blir presentert i vår årsrapport for 2020, og vil også bli omtalt på vår nettside.
Satsningsområder
Det er spesielt 3 områder vi fokuserer på i årets undersøkelse:
- Er vår informasjon god nok
- Hvordan oppleves vår service
- Hvordan oppleves vår tilgjengelighet
Nå avventer vi spent resultatet av årets undersøkelse for å se om vårt arbeid og våre prioriteringer har imøtekommet medlemmenes forventninger.
Måleparametere
Her er noen av de spørsmålene som ble stilt våre medlemmer i forbindelse med tidligere undersøkelser:
Hvor fornøyd er du med...
- informasjon du mottok fra PKH?
- tilgjengelighet på telefon?
- tilgjengelighet på e-post?
- informasjonen på PKH sine nettsider?
- kompetansen til den som besvarte din henvendelse?
- svaret du fikk på din henvendelse?
- svartiden på din henvendelse?
Tidligere resultater
PKH har gjennomført slike målinger siden 2015. Vi har benyttet oss av to leverandører;
- Norstat (2015)
- Opinion AS (fra 2016)
I 2019 besvarte 1 683 medlemmer undersøkelsen via e-post, og 359 besvarte undersøkelsen via telefon.
Resultatet for 2019 viste en nedgang i kundetilfredshet blant yrkesaktive medlemmer fra 66 poeng (i 2018) til 64 poeng. For pensjonistene økte derimot kundetilfredsheten i 2019 fra 69 poeng (i 2018) til 76 poeng.
Denne siden ble sist endret/oppdatert 21.11.2020.